ADAPTOGENY NA STRES, PROBLEMY ZE SNEM I LEPSZĄ KONCENTRACJĘ | ASHWAGANDHA (WITANIA OSPAŁA) | MOJE EFEKTY KILKUMIESIĘCZNEJ KURACJI

sobota, 22 kwietnia 2017 / 21 komentarzy / Etykiety:
ashwaganda efekty, adaptogeny efekty, ashwaganda aura, ashwaganda recenzja, witania ospala,  ashwagandha bezsennosc, ashwagandha efekty kuracji, aswhagadnha kuracja, ashwagandha opinie,
SUKIENKA TUTAJ/ PIĘKNA GÓRA, DÓŁ ŚREDNIO SIĘ UKŁADA :(


Pod moim ostatnim wpisem oraz w wiadomościach prywatnych na instagramie wiele z Was było żywo zainteresowanych, jak konkretniej wyglądają moje efekty kuracji ASHWAGANDĄ marki AURA. Słowem wstępu, wypadałoby wyjaśnić, czym charakteryzuje się witania ospała vel indyjski żeń-szeń. ADAPTOGENY, bo do tej właśnie grupy zalicza się ta roślina, były mi już wcześniej znane. Kilka lat temu trafiłam na artykuł Patrycji i dzięki niej dowiedziałam się o takich suplementach, jednak o temacie zapomniałam i wróciłam do niego dzięki poleceniu jej przez mojego brata. Po przeczytaniu kilku recenzji i badań naukowych skusiłam się na tabletki, i przyjmowałam je przez ponad cztery miesiące.

ashwaganda efekty, adaptogeny efekty, ashwaganda aura, ashwaganda recenzja, witania ospala,  ashwagandha bezsennosc, ashwagandha efekty kuracji, aswhagadnha kuracja, ashwagandha opini


ADAPTOGENY

Zalicza się do nich najpopularniejszą ashwagandę, różeniec górski, miłorząb japoński oraz wszystkim znany żeń- szeń.
"Fizjologiczny mechanizm działania przez dłuższy czas pozostawał niewyjaśniony. Najnowsze badania wykazują, że adaptogeny działają w obrębie współczulnego układu nerwowego, który aktywizuje się w sytuacjach stresowych i odpowiada za przygotowanie organizmu do walki bądź ucieczki."
"Działają na organizm na poziomie komórkowym, aktywnie przystosowując go do warunków stresowych. Dzięki temu zwiększa się odporność na szkodliwe czynniki, jakie niesie ze sobą otoczenie, a także poprawia się ogólna kondycja organizmu. Przywracają równowagę w organizmie: adaptując go do warunków panujących w otoczeniu pozwalają zachować sprawność, zdrowie i wykazują ogólne działanie tonizujące.” - źródło.


ashwaganda efekty, adaptogeny efekty, ashwaganda aura, ashwaganda recenzja, witania ospala,  ashwagandha bezsennosc, ashwagandha efekty kuracji, aswhagadnha kuracja, ashwagandha opini


DLACZEGO WYBRAŁAM ASHWAGANDHĘ?

W tym miejscu należy nakreślić sytuację, dlaczego ostatecznie postanowiłam włączyć ten suplement do mojej diety. Wspominałam już, że ubiegły rok był dla mnie ekstremalnie trudny pod względem emocjonalnym, co w dużym stopniu przyczyniło się do moich problemów ze snem. Miałam ogromne trudności z zasypianiem, a jeśli już udało mi się usnąć, to co noc, po około godzinie lub dwóch budziłam się z łomoczącym sercem, nie wiedząc, co się dzieje. Często miewałam również nieco zbyt realistyczne koszmary, sen był płytki, zazwyczaj budziłam się kilkukrotnie, zwłaszcza nad ranem. Najczęściej po godzinie czwartej nad ranem mogłam pożegnać się z łóżkiem, bo bezsensowne wpatrywanie się w sufit doprowadzało mnie do szału. Należę do osób, na których niestety, braki snu dają najróżniejsze objawy, od ciągłego bólu głowy, braku energii, problemów z koncentracją, po ogólne osłabienie. Ogólnie rzecz biorąc, nocne kłopoty odbijały się na każdej sferze mojego życia. Wyjazd do USA i praca fizyczna nieco pomogły mi w uregulowaniu snu, jednak wciąż pozostawiał on wiele do życzenia. W grudniu postanowiłam wypróbować witanię ospałą.


ashwaganda efekty, adaptogeny efekty, ashwaganda aura, ashwaganda recenzja, witania ospala,  ashwagandha bezsennosc, ashwagandha efekty kuracji, aswhagadnha kuracja, ashwagandha opini


EFEKTY KURACJI

To, co muszę zaznaczyć, to fakt, że w ciągu ostatniego roku, dla odmiany, wiele spraw się „naprostowało”, lub ja, mądrzejsza o doświadczenie staram się nie przejmować każdą bzdurą i do wielu spraw nie podchodzić tak emocjonalnie, jak kiedyś. Są jednak efekty, które mogę przypisać tylko i wyłącznie ashwagandzie. Jej działanie jest wszechstronne i możecie poczytać o nich więcej, tutaj  ale skupię się jedynie na moich spostrzeżeniach. Po około dwóch miesiącach zauważyłam bardzo dużą poprawę jakości snu, a muszę przyznać, że mimo wszelkich zachwytów, nie oczekiwałam zbyt wiele. Rano wstaję wypoczęta, nieprzespane noce zdarzają mi się niezmiernie rzadko. Gdy kilka lat temu jedno przebudzenie było dla mnie czymś zupełnie normalnym, tak teraz, jest sporadyczne. Zasypiam szybciej, śpię lepiej, choć polecam Wam również nie zarywanie nocek, podobne godziny chodzenia do łózka, oraz oczywiście, rytuały, dzięki którym mózg wie, że pora się wyciszyć, wtedy właśnie produkcja melatoniny wzrasta (podobnie jak wskutek nastawania mroku). Dobrze sprawdza się również wszystkim znana, miękka maseczka na oczy oraz stopery. 

ashwaganda efekty, adaptogeny efekty, ashwaganda aura, ashwaganda recenzja, witania ospala,  ashwagandha bezsennosc, ashwagandha efekty kuracji, aswhagadnha kuracja, ashwagandha opini


Poprawiła się moja koncentracja, mam więcej energii, prawdopodobnie dlatego, że najzwyczajniej w świecie jestem wypoczęta. Większość sytuacji, która aktualnie mnie spotyka nie napawa mnie aż tak dużym lękiem jak kiedyś, choć patrząc z drugiej strony, nie można bagatelizować też ustabilizowania się mojego życia. Czytałam, że o wiele lepszy jest wyciąg w płynie niż tabletki, ale na ten moment, po krótkiej przerwie wróciłam do 3 lub 4 tabletek dziennie. Koszt na allegro to około 27 zł.

Pamiętajcie jednak, że nie ze wszystkim można poradzić sobie samemu. Bywają sytuacje, że kolejny suplement nic nie zmieni, jeśli problem leży głęboko w psychice. Wizyta u psychologa i diagnoza pod kątem depresji lub nerwicy to czasem najlepsze, co można dla siebie zrobić. Szkoda marnować kolejne dni i warto zwrócić się o pomoc. Znajdziesz ją między innymi tutaj.


CIEKAWE LINKI I BADANIA







Czytaj dalej »

6 SPOSOBÓW NA ZŁY HUMOR | JAK SZYBKO POPRAWIĆ SOBIE NASTRÓJ I OBNIŻYĆ STRES

środa, 19 kwietnia 2017 / 30 komentarzy / Etykiety:
sposoby na zly humor, sposoby na zly nastroj, sposoby na stres,ashwaganda efekty, fit czekolada, pudding chia,

Jeśli należysz do osób, które zaliczane są do grona humorzastych i nerwowych, momenty, w których czujesz, że nic nie idzie tak jak powinno prawdopodobnie zdarzają Ci się częściej niż powinny. Przejmujesz się wszystkim, rozważasz za i przeciw, po raz setny wizualizujesz (kto słyszał o filmie Jakóbiaka?) najczarniejsze scenariusze. I nie piszę tu wcale o prawdziwych problemach, lecz o codziennych bzdurach, które nie powinny aż tak podnosić ciśnienia. Jak więc w prostych krokach poprawić sobie nastrój i ograniczyć niepotrzebny stres? Nie będzie to odkrywczy post, a raczej kilka rad.

ZAPAL ŚWIECE

Łapałam się na tym, że za każdym razem będąc w Tk Maxx oglądałam świece i prawie za każdym razem znalazłam ciekawy zapach, przypominałam sobie, że przecież w mieszkaniu mam już kilka, których...nie palę. Zwyczajnie było mi ich szkoda i czekały na wyjątkowe okazje. Które umówmy się, zdarzają się bardzo rzadko, a świece stoją i się kurzą. Przygnębienie i zniechęcenie to chyba idealna wymówka, aby w końcu wykorzystać, nie uważasz? 


sposoby na zly humor, sposoby na zly nastroj, sposoby na stres,ashwaganda efekty, fit czekolada, pudding chia,

ZDRZEMNIJ SIĘ

Jeszcze kilka lat temu należałam do osób, które za żadne skarby nie potrafiły zasnąć w ciągu dnia. Z czasem jednak, gdy przyszły problemy zdrowotne i bezsenność*, to właśnie drzemki utrzymywały mnie przy życiu. Nie bez powodu wielokrotnie słyszysz, by "przespać się z problemem". Podczas snu spada poziom hormonów stresu w organizmie, co pozwala myśleć bardziej...racjonalnie? Czasem, gdy czuje, że pracy jest zbyt dużo, egzamin wkrótce, a PMS** dokłada swoje trzy grosze i najchętniej rzuciłabym ze skały połowę ludzkości, ucinam sobie drzemkę. Działa. 

* Nie byłabym sobą, gdybym po mojej kilkumiesięcznej kuracji Ashwagandą,  nie wspomniała o jej świetnym działaniu. To adaptogen, czyli pomaga niwelować stres i jak sama nazwa wskazuje, szybciej adaptować się do warunków otoczenia. Najbardziej pomogła mi właśnie na sen, który stał się głębszy, szybciej zasypiam, nie budzę się w ciągu nocy, a rano jestem zdecydowanie bardziej wypoczęta. 

**Na to ostatnie polecam również olej z wiesiołka.


sposoby na zly humor, sposoby na zly nastroj, sposoby na stres,ashwaganda efekty, fit czekolada, pudding chia,


ZJEDZ COŚ PYSZNEGO...

...niekoniecznie kalorycznego, jednak umówmy się, nic nie zastąpi czekolady! Jeśli jednak zadowolisz się zdrowszym substytutem, to podzielę się moim ulubionym przepisem na fit czekoladę. Potrzebujesz: izolat białka WPC, olej kokosowy, dodatki: wiórka kokosowe, orzechy, odrobinę wody. Najczęściej stosuję proporcje 1:1, czyli 20 g oleju na 20 g odżywki, którą najpierw rozrabiam z odrobiną wody, po czym dodaję do niej stopniowo, podgrzany i nieco ostudzony olej, ciągle mieszając. Zdrowsza czekolada ma to do siebie, że musi być zamrożona i bardzo szybko topnieje. Inną opcją jest również dodanie czekoladowej odżywki i kakao lub karobu. Opcji jest wiele, ale w momencie, gdy połączysz olej kokosowy z masłem orzechowym otrzymasz...Michałki! Takie słodycze są jednak zdradliwie z uwagi na wysoką kaloryczność, więc idealnie sprawdzają się jako dodatek, na przykład do puddingu Chia. Razem z kiwi to moje ostatnio ulubione połączenie. 

Ania na swoim blogu opublikowała uproszczony przepis, bez zastosowania białka klik klik.

sposoby na zly humor, sposoby na zly nastroj, sposoby na stres,ashwaganda efekty, fit czekolada, pudding chia,

NAPIJ SIĘ KAWY

Rytuał picia kawy przyjęłam od mojej Mamy, bo odkąd pamiętam poranek kojarzył mi się z jej aromatem. Co dziwne, dopiero niedawno odkryłam kawiarkę i zmieniła ona nieco moje podejście. Nie zawsze mogę pozwolić sobie na droższy zakup kawy, jednak dzięki niej, każda smakuje zwyczajnie lepiej. Rano często dodaję odrobinę maceratu waniliowego na bazie oleju kokosowego, dzięki czemu całkowicie zmienia się jej smak, a jako, o tej porze dnia spożywam dużo tłuszczy, to jest idealna.
Umówmy się jednak, idealnie byłoby wypić ją w idealnym towarzystwie. W Lublinie najlepszą kawę znajdziecie w:

I choć obiecałyśmy sobie, że będziemy odkrywać nowe miejsca, to wciąż wracamy tam. 

sposoby na zly humor, sposoby na zly nastroj, sposoby na stres,ashwaganda efekty, fit czekolada, pudding chia, sposoby na zly humor, sposoby na zly nastroj, sposoby na stres,ashwaganda efekty, fit czekolada, pudding chia,

ZRÓB MAKIJAŻ

Wstajesz rano i to, co widzisz, nie napawa Cię optymizmem. Cera w rozsypce, brwi wołają o regulację, na paznokciach hybryda w opłakanym stanie. Istnieje coś pomiędzy przesiadywaniem czterdziestu minut przed lusterkiem, a szybkim makijażem, który ukryje niedoskonałości i doda blasku. Od zawsze mam problemy z cienką skórą pod oczami, więc ciemne podkówki to norma. Nie rozstaję się więc z korektorem. W 99% przypadków, gdy mam zły nastrój, a mój wygląd jest daleki od zadbania czuję się tylko jeszcze gorzej. Co więc stoi na przeszkodzie, by trochę sobie pomóc? Nieco na przekór lansowanej ostatnio modzie na no makeup. Doprawdy, nie potrafię zrozumieć, jak można piętnować coś, co nikogo nie krzywdzi. Masz makijaż? Źle, tapeciara, pewnie masz kompleksy. Brak makijażu? Leniwa, nie dba o siebie lub dla odmiany, natural beauty, lepsza od innych. A gdyby tak powiedzieć głośno, że (nie)używanie kolorówki nie ma żadnego wpływu na wartość kobiety? Odkrywcze. 

sposoby na zly humor, sposoby na zly nastroj, sposoby na stres,ashwaganda efekty, fit czekolada, pudding chia,

ZADBAJ O SIEBIE

I nie chodzi mi tu tylko o kwestie kosmetyczne, choć zawsze warto po nie sięgnąć. Maska do twarzy, olejowanie włosów czy nawet skórek to drobne czynności, które robisz tylko dla siebie. Zadbane paznokcie czy nowy kolor dziwnym trafem cieszą bardziej, niż mogłoby się wydawać. Poczytaj ulubioną książkę, obejrzyj serial, moje ostatnie odkrycie to 13 REASONS WHY, choć daleko tu do komedii jak na przykład w genialnej NEW GIRL. Poćwicz. Często zły dzień = świetny trening. W moim przypadku nie ma lepszej rady na psychiczne zmęczenie, najlepiej w połączeniu ze smacznym jedzeniem i regeneracją. Mało kto wie (sama nie widziałam!), że długość snu, która jest niezbędna, to kwestie indywidualne, a odpowiada za nie jeden, konkretny gen, a konkretniej jego długość. Jest ona również dziedziczony, więc teraz już wiem, kogo mogę obwiniać za moje wieczne niewyspanie. ;)



Jak radzicie sobie ze złym nastrojem?



Czytaj dalej »

ŚWIĄTECZNY MANI | COLOR BLOCKING HYBRYDAMI SEMILAC | 126 QUEEN OF THE NIGHT, 131 LOVELY MICKEY, 179 MIDNIGHT SAMBA

piątek, 14 kwietnia 2017 / 22 komentarze / Etykiety:
semilac, hybrydy semilac, semilac 126 queen of the night, semilac 179 midnight samba, semilac 131 lovely mickey, semilac opinie, semilac hybrydy, semilac color blocking, semilac kolory, semilac najladniejsze kolory

COLOR BLOCKING, czyli modne łączenia intensywnych, często kontrastujących kolorów coraz częściej pojawiają się na paznokciach. Nic dziwnego, wiosną każdy tęskni za soczystymi odcieniami, a na bok odkładamy przybrudzone, ciemne emalie. Równie silny trend to geometryczne kompozycje, co więc stoi na przeszkodzie, aby je połączyć? Mi udało się to, szczerze powiedziawszy, nieświadomie, jeśli jednak chciałybyście dowiedzieć się więcej, to warto zerknąć nowy kanał SEMILAC na youtubie. :)

semilac, hybrydy semilac, semilac 126 queen of the night, semilac 179 midnight samba, semilac 131 lovely mickey, semilac opinie, semilac hybrydy, semilac color blocking, semilac kolory, semilac najladniejsze kolory

 Szukając prostego, ale efektownego rozwiązania sięgnęłam po trzy buteleczki:

131 LOVELY MICKEY, idealnie wyważony, kobiecy róż,

semilac, hybrydy semilac, semilac 126 queen of the night, semilac 179 midnight samba, semilac 131 lovely mickey, semilac opinie, semilac hybrydy, semilac color blocking, semilac kolory, semilac najladniejsze kolory



Wzorek nanosiłam cienkim pędzelkiem, dwukrotnie go utrwalając i nie przecierając go cleanerem pomiędzy. Do pełnego krycia wystarczyły dwie warstwy. Wymaga przede wszystkim odrobiny skupienia i stabilnej ręki, której czasem mi brakuje, ale praktyka czyni mistrza :) Te święta będą kolorowe.






Czytaj dalej »





SZABLON BY: PANNA VEJJS.